השבוע (תחילת אפריל 2018) הגעתי ל 8,000 לייקים בעמוד
את העמוד פתחתי לפני 6 ומשהו שנים, 8,000 בשש שנים זה קצת או הרבה? בכל זאת אני עוסקת בשיווק בפייסבוק?
האם זה מעיד על רמת ההצלחה שלי או הפרנסה שלי? של מישהו? לא ממש!
בעסק כמו שלי שמעניק בעיקר שירותים יכול להיות שיש לי 0 לייקים ואני עדיין האדם הכי טוב בתחום.
אין בעיה להשיג אלפי לייקים ביום אם עושים קמפיין לייקים ובוחרים הודו ואינדונזיה.
פעולה שאני ממש, אבל ממש לא ממליצה.
אפשר גם לעשות המון פעילויות, הגרלות ותחרויות לכל המרבה בלייקים לעמוד ושיתופים.
אני אישית פחות מתחברת לזה, מוצאת שזה בעיקר מוביל להמון לייקים לא רלוונטים בעמוד מאנשים שרצו מוצר בחינם.
מעדיפה לאט אבל בטוח, מעדיפה את האנשים שבאמת מעניין אותם שיווק בפייסבוק ובאמת מתחברים למה שאני אישית אומרת.
האם לפייסבוק חשוב כמות הלייקים?
בשש שנים האחרונות ראיתי איך החשיבות של הלייקים בעמוד יורדת גם מכיוון פייסבוק.
אם לפני כמה שנים הלייקים היו מוצגים בגדול מתחת לתמונה הראשית
עם הזמן התצוגה של כמות הלייקים קטנה משמעותית.
בנוסף פייססבוק מודעים לפעולות רכישת הלייקים וכו
הבעיה היא שכמות הלייקים לא מבטיחה כמות חשיפה [בעיקר אם הלייקים לא רלוונטיים]
התפוצה האורגנית לאוהדים שלך נעשית נמוכה יותר מיום ליום.
כן, יש דרכים להגדיל אותה, אבל זה במאמר אחר 🙂
אבל האם לייקים זה חשוב?
כן (בערך)
נתחיל בזה שהאיכות בהרבה יותר חשובה מהכמות!
אך אם זאת יש חשיבות שיהיו לכם לייקים בעמוד, בעיקר בהתחלה.
גם כעזרה ראשונית לתפוצה וגם כהוכחה חברתית.
בעצם, עם יכולות הפרסום היום, בעיקר בשביל הוכחה חברתית.
בתחומים מסויימים יש חשיבות רבה לכמות הלייקים כהוכחה חברתית (יש להם הרבה לייקים = יש להם הרבה לקוחות = בטח הם מאוד מרוצים = כדאי גם לי להיות לקוח)
זה תקף במיוחד במוצרים, רשתות, וכל מה שסובב חתונות.
סלון כלות ללא לייקים יכול למצוא את עצמו בבעיה לצערי.
אך אני מזכירה, כמות אוהדים לא מעניקה חשיפה אורגנית גבוהה בדרך כלל.
האם לאסוף לייקים בשביל לפרסם לאוהדים בפרסום ממומן?
אחד מהקהלים בפרסום ממומן זה "אוהדי הדף" רובנו סבורים שזה קהל מעולה, בהנחה שהלייקים אמיתיים ונאספו בצורה נכונה.
אבל בואו נחשוב על עמוד כמו שלי שקיים כבר מעל 6 שנים, מי אמר שאנשים שעשו לייק לעמוד שלי הם לקוחות רלוונטיים.
בנוסף, גם 8,000 זה לא קהל גדול מספיק.
– כאשר יש כמות גדולה של אוהדים זה כן קהל שכדאי לפרסם לו –
אבל היום יש קהל חדש (טוב, כבר לא ממש) שנקרא "מעורבות בעמוד" והוא הרבה יותר עדכני ואפקטיבי.
אלו הם אנשים שהיו פעילים בעמוד שלכם בשנה האחרונה ובדרך כלל הם אנשים יותר רלוונטיים, בעיקר אם מפרסמים מכירה
ומה עושים כשרק מתחילים ואין לייקים? לעשות קמפיין לייקים?
תלוי עסק, אם זה עסק קטן שמעניק בעיקר שירותים אז – ממש לא!
אין צורך בקמפיין לייקים שבדרך כלל לא מצליח להעביר את מהות העסק ואוסף לייקים לא רלוונטיים
אז מה כן עושים? כותבים ערך רלוונטי, כמה שיותר. יוצרים סרטונים ומקדמים לקהל רלוונטי בקמפיין מעורבות בפוסט או צפיות בסרטונים.
כל קמפיין מביא איתו לייקים לעמוד מאנשים שרוצים להמשיך לקבל תכנים ובאמת מתעניינים בנושא.
לפעמים אני מליצה שבשיל ה 200 הראשונים כדאי לעשות אבל זה תלוי עסק.
בעסק של מוצרים או בעסקי החתונות המצב שונה. כשפותחים עמוד יש צורך בקמפיין ליייקים אבל אני ממליצה לשלב אותו בקמפיין שמספר על מבצע או דבר דומה ולא טקסט בנאלי של "תלחצו לייק ותעקבו אחרי המוצרים המדהימים שלנו" או משהו כזה.
אז מקווה שלמדתם הרבה מהפוסט הזה, אשמח לשמוע מה למדתם, איך אתם מגדילים את הלייקים בעמוד שלכם ואם אתם חושבים שזה חשוב או לא ממש
אם אתם רוצים ללמוד לעומק שיווק בפייסבוק או פרסום ממומן בפייסבוק הקליקלות זה המקום.