מה אנחנו כן יודעים בוודאות?
שעדיין רשימת התפוצה במייל היא הערוץ הכי ממיר !
הבעיה:
כמו שאחוזי החשיפה האורגנית ברשתות חברתיות במגמת ירידה, כך גם אחוזי פתיחת המייל.
יש לזה המון סיבות
– אנשים נרשמים ובשלב מסויים רמת העניין שלהם יורדת
– התחרות על תשומת הלב עולה ולכן תשומת הלב הממוקדת בערך שלך יורדת
– סיבות שונות מובילות את המיילים שלך ישירות לספאם או אפילו גורמות לכך שהמיילים לא יגיעו בכלל ליעד
– לאלו מצטרפים שלל סיבות טכניות שקשורות בדומיין, שרת ודברים שבשיא הכנות אני פחות מבינה בהם….
אבל יש כמה דברים פשוטים שאפשר לעשות ויכולים להגדיל לך את אחוזי הצפייה במהירות
לפני שנדבר על כמה דברים פשוטים שיכולים להגדיל את אחוזי הפתיחה , אציין שעל אף הירידה אני ממליצה לכם להתעקש על הרשימה.
ולא לשכוח – כל אדם שנתן לנו את המייל הוא אדם שמתעניין בוודאות בתוכן שלנו וגם אם הוא לא יפתח מייל אחד או שתיים, ניתן להגיע אליו בפייסבוק באמצעות קמפיין רימרקטינג [גם אם הוא עזב את הרשימה] וקמפיין בפייסבוק שמופנה למי שהביא לך מייל בעבר זה הקמפיין שממיר באחוזים הכי גבוהים.
לנקות משתמשים לא פעילים
- אין מה לעשות, יש אנשים שבאיזהו שלב לא יפתחו.
אולי הג’מייל שלח לספאם, אולי הם כבר פחות מתעניינים ויותר עסוקים.
בכל מקרה כדאי לנקות את המיילים האלו מהרשימה.
למה? כי אחוזי הפתיחה שלך נגזרים ממספר המנויים ששלחת להם מייל ואם מתוכן 10% לא פותחים לא משנה מה , זה כמובן פוגע באחוזי הפתיחה המוצגים ולכן גם האמינות הדומיין ועוד
החליטו על חוק שיהווה עבורכם את הסינון: - למשל מי שלא פתח 90 יום,
- או 30 מיילים אחרונים,
- לא הקליק על קישור מעולם או ב X מיילים אחרונים
- נמצא ברשימה X זמן ולא קנה שום דבר
והעבירו אותם לרשימה נפרדת.
ניתן למחוק את המיילים האלו לחלוטין מהרשימה
להשאיר אותם בצד ולא לשלוח להם בכלל תוכן מלבד בקמפיינים גדולים.
להציל את המיילים ולהחזיר את הנרשמים
או לעשות “קמפיין התעוררות”
לשלוח להם סדרה קצרה של מיילים
- הצעה חינמית שווה של מדריך
- מייל “נפרדים?”
- סדרת מיילים של “שיקום” בו רק תוכן חינמי ללא מכירה
- קמפיין בפייסבוק ספציפי רק למנויים הללו ששולח אותם לפתוח את המייל או שולח הצעה שווה וספציפית.
עדיין לא פתחו? הגיע הזמן למחוק או לפחות להפסיק לשלוח להם מיילים באופן קבוע . ולהעביר לרשימה “לא פותחים”
זה מוריד את אחוזי הפתיחה ובגדול… מבלבל ופוגע בכם
למחוק מיילים לא תקינים
בחלק מהחברות ניתן לראות בססטיסטיקות של כל מייל חזרות קשות או רכות.
עברו על המיילים האלו. חזרות קשות מחקו אוטומטית [לפעמים המערכת עושה את זה]
שגיאות בכתובת המייל – תקנו או מחקו.
חזרות רכות – בדקו אם חזרו יותר מ 7 מיילים, במקרה זה מחקו את המייל. הוא לא יראה את המייל גם אם תעשו קמפיין התעוררות.
[לצערי לא ניתן לבדוק זאת בכל מערכת דיוור]
לשפר את כותרת המייל
דייקו את הכותרות שלכם, הכותרת צריכה להיות מסקרנת ועושה חשק לפתוח את המייל וכדאי שהיא תהיה קצרה.
ותרו על המילים: חינם, מתנה, זול, לא ספאם, מבצע
השתמשו במילים: לשבוע בלבד, קל, תוכן מעולה, קבל את, הזדמנות אחרונה.
או כל טקסט קצר שמפתח סקרונות
{מנויי “365 ימים של שיווק” מקבלים רשימת כותרות כל חודש}
ניהול רשימות והגדלת אחוזי פתיחה בסמוב
לשלוח לאנשים במייל רק מה שמעניין אותם
ליצור תתי רשימות לפי נושאים
לא כל מייל חייבים לשלוח לכל רשימת התפוצה.
שימו לב, אולי יש מיילים שכדאי לשלוח רק למי שמתעניין ספציפית בנושא הזה.
איך יודעים?
- לפי הסיבה שהמשתמש נרשם [המתנה]
- לפי מייל שאדם פתח: אדם פתח מייל שמדבר על X ניתן ליצור רשימה “מתעניינים ב X”
- לפי קישורים שנלחצו בגוף המייל.
לדוגמא: לי יש רשימה נפרדת “מתעניינים בפרסום ממומן”
כמובן יש עוד המון דברים שאפשר לעשות
- לדייק את התוכן
- קמפיין שיקום של בעיקר ערך ובלי מכירה אינטנסיבית
- עקביות : שליחה של התוכן פעם בשבוע ביום קבוע: בונה מערכת יחסים ומבסס את סוג התוכן
- תבנית ברורה של מייל המגלמת בתוכה הבטחה ברורה
- פעולות ברמה הטכנית על הדומיין
במועדון השיווק בפייסבוק אני לומדים לעומק כיצד לבנות תשתית לרשימת תפוצה בעזרת שיווק בפייסבוק ואינסטגרם ופרסום ממומן.
איך ליצור “סיבה להרשמה” , איך להגדיל את הרשימה והרבה יותר.
ניתן להצטרף למועדון בתשלום חודשי קבוע וללא התחייבות: https://www.bomsite.co.il/clickalut/